بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت سوم :
آنها به جای آن که حولهها را برگردانند، با یک نگاه بد، رو ترش کردند و از او جدا شده و به صندوق رفتند تا پول این گنجهای به دست آورده را بپردازند!
نتیجه: پس نمیشود گفت: مهاجرت به طور مطلق خوب است یا بد؟ اما میتواند و باید گفت که هدف از هر کاری باید روشن، عاقلانه، حکیمانه و نافع باشد و انسان باید ببیند که چه میخواهد و چگونه باید به دست آورد و برایش چند تمام میشود؟!
یکی میرود به کشور خارجی مثل انگلیس، فرانسه، امریکا، آلمان و در آنجا تحصیل تخصصی میکند، خودش رشد میکند و به جامعهاش نیز خیر میرساند؛ دیگری دو سال به همراه خانواده در یک کانتینر، با ذلت تمام زندگی میکند، چه بسا نوامیس خود را نیز از دست میدهد اما میگوید: هر چه باشد، بهتر از ایران است، این مملکت به درد نمیخورد و پس :
خیلیها رفتهاند و میگویند: مگر دیوانهایم که برگردیم؟
خیلیها نزدیک به هشتاد میلیون نرفتهاند و میگویند: مگر دیوانهایم که مملکت خود را رها کرده و برویم؟
خیلیها رفتهاند و میگویند: عجب غلطی کردیم که رفتیم؟!
خیلیها رفتند و پشیمان شدند و بازگشتند.
برخی رفتند و نسبتاً بُردند، برخی دیگر رفتند و کاملاً باختند.(پایان).
پاسخ قسمت سوم :
آنها به جای آن که حولهها را برگردانند، با یک نگاه بد، رو ترش کردند و از او جدا شده و به صندوق رفتند تا پول این گنجهای به دست آورده را بپردازند!
نتیجه: پس نمیشود گفت: مهاجرت به طور مطلق خوب است یا بد؟ اما میتواند و باید گفت که هدف از هر کاری باید روشن، عاقلانه، حکیمانه و نافع باشد و انسان باید ببیند که چه میخواهد و چگونه باید به دست آورد و برایش چند تمام میشود؟!
یکی میرود به کشور خارجی مثل انگلیس، فرانسه، امریکا، آلمان و در آنجا تحصیل تخصصی میکند، خودش رشد میکند و به جامعهاش نیز خیر میرساند؛ دیگری دو سال به همراه خانواده در یک کانتینر، با ذلت تمام زندگی میکند، چه بسا نوامیس خود را نیز از دست میدهد اما میگوید: هر چه باشد، بهتر از ایران است، این مملکت به درد نمیخورد و پس :
خیلیها رفتهاند و میگویند: مگر دیوانهایم که برگردیم؟
خیلیها نزدیک به هشتاد میلیون نرفتهاند و میگویند: مگر دیوانهایم که مملکت خود را رها کرده و برویم؟
خیلیها رفتهاند و میگویند: عجب غلطی کردیم که رفتیم؟!
خیلیها رفتند و پشیمان شدند و بازگشتند.
برخی رفتند و نسبتاً بُردند، برخی دیگر رفتند و کاملاً باختند.(پایان).
۲۱۴
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.