بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت چهارم :
جدایی روح از بدن قرآن: وقتی روح از بدن کسی جدا شد، او می میرد. این قاعده فقط به انسان یا حیوان و روح حیوانی آن اختصاص ندارد. مثلاً اگر روح خداپرستی و ایمان از شخصی برود، او دیگر مرده است هَلَک خُزّان الأموال وَهُم احیاء – هلاکتند جمع کنندگان مال، در حالی که ظاهراً زنده هستند – نهج البلاغه)،
اگر روح وحدت از یک جامعهای برود، آن جامعه دیگر مُرده است و به زودی جسدش نیز تجزیه میشود و به غیر از آن چه بود و باید باشد، مبدل میگردد. قرآن و کعبه و نماز و نیز جسم ظاهری نیستند، بلکه روحی دارند که اگر جدا شوند، میمیرند. چسم بیروح میشوند.
قرآن و امام، چه در ظاهر و چه در باطن، یکی هستند. این قرآنی که در قالب یک کتاب دست ماست و بسیار مقدس است، روحی دارد که آن انسان کامل، یا همان امام است. پیامبر اکرم و امامان صلوات الله علیهم اجمعین، قرآن ناطق، قرآن زنده و تجسم قرآن کریم هستند؛ از این رو آورنده کتاب در حدیث ثقلین فرمود: این دو با هم هستند و هیچ گاه از یک دیگر جدا نمیشوند.
پس آنان که قصد جدایی کتاب از امام را دارند، در واقع قصد کشتن و جدا کردن روح قرآن از جسم آن را دارند و همه امامکُشیها نیز به همین قصد بوده است. البته چنان که فرمود: این دو از هم جدا نمیشوند، خداوند متعال هم ظاهر قرآن را حفظ میکند و هم باطنش را هم قرآن از تحریف کلامی مصون میماند، هم امامت تا قیامت پابرجا و باقیست بلکه این جدا کنندگان هستند که به جای هدایت، گمراه شده و هلاک میگردند.
اینان میخواهند به خدا و رسولش صلوات الله علیه و آله، درس توحید و قرآن و هدایت بدهند! مگر آن که قرآن کریم را دریافت و ابلاغ نمود، نمیتوانست بفرماید: مردم، من میروم و قرآن را برای هدایت شما باقی میگذارم؟ اما فرمود:
إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ - میان شما دو چیز سنگین و گرانبها مى گذارم، اگر بدان چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: قرآن و عترت من أهل بیتم، و این دو از هم جدا نشوند تا در كنار حوض بر من درآیند. (اصول کافی، ج1 و دهها منبع موثق دیگر از علمای شیعه)(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت چهارم :
جدایی روح از بدن قرآن: وقتی روح از بدن کسی جدا شد، او می میرد. این قاعده فقط به انسان یا حیوان و روح حیوانی آن اختصاص ندارد. مثلاً اگر روح خداپرستی و ایمان از شخصی برود، او دیگر مرده است هَلَک خُزّان الأموال وَهُم احیاء – هلاکتند جمع کنندگان مال، در حالی که ظاهراً زنده هستند – نهج البلاغه)،
اگر روح وحدت از یک جامعهای برود، آن جامعه دیگر مُرده است و به زودی جسدش نیز تجزیه میشود و به غیر از آن چه بود و باید باشد، مبدل میگردد. قرآن و کعبه و نماز و نیز جسم ظاهری نیستند، بلکه روحی دارند که اگر جدا شوند، میمیرند. چسم بیروح میشوند.
قرآن و امام، چه در ظاهر و چه در باطن، یکی هستند. این قرآنی که در قالب یک کتاب دست ماست و بسیار مقدس است، روحی دارد که آن انسان کامل، یا همان امام است. پیامبر اکرم و امامان صلوات الله علیهم اجمعین، قرآن ناطق، قرآن زنده و تجسم قرآن کریم هستند؛ از این رو آورنده کتاب در حدیث ثقلین فرمود: این دو با هم هستند و هیچ گاه از یک دیگر جدا نمیشوند.
پس آنان که قصد جدایی کتاب از امام را دارند، در واقع قصد کشتن و جدا کردن روح قرآن از جسم آن را دارند و همه امامکُشیها نیز به همین قصد بوده است. البته چنان که فرمود: این دو از هم جدا نمیشوند، خداوند متعال هم ظاهر قرآن را حفظ میکند و هم باطنش را هم قرآن از تحریف کلامی مصون میماند، هم امامت تا قیامت پابرجا و باقیست بلکه این جدا کنندگان هستند که به جای هدایت، گمراه شده و هلاک میگردند.
اینان میخواهند به خدا و رسولش صلوات الله علیه و آله، درس توحید و قرآن و هدایت بدهند! مگر آن که قرآن کریم را دریافت و ابلاغ نمود، نمیتوانست بفرماید: مردم، من میروم و قرآن را برای هدایت شما باقی میگذارم؟ اما فرمود:
إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ - میان شما دو چیز سنگین و گرانبها مى گذارم، اگر بدان چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: قرآن و عترت من أهل بیتم، و این دو از هم جدا نشوند تا در كنار حوض بر من درآیند. (اصول کافی، ج1 و دهها منبع موثق دیگر از علمای شیعه)(ادامه دارد...)
۲۹۴
۰۱ فروردین ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.