1/2 نکتهها وپیام های سوره محمد آیه 39:
1/2 نکتهها وپیام های سوره محمد آیه 39:
1- در تفاسیر میخوانیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در پاسخ کسی که پرسید: آن قوم دیگر که بخل نمیورزند کیانند؟ حضرت دستی به شانه سلمان زدند و فرمودند: منظور، قوم سلمان (مردم ایران) است، سوگند به آن کس که جانم به دست اوست، اگر ایمان به ثریّا بسته باشد، گروهی از فارسیان آن را به چنگ میآورند.
2- در شیوه تربیت باید مراحلی طی شود:
الف) هشدار به مخاطب. «ها أَنْتُمْ»
ب) درخواست و دعوت. تُدْعَوْنَ ...
ج) توجیه و استدلال. «مَنْ یَبْخَلْ فَإِنَّما یَبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ»
د) تکرار و قاطعیّت. «وَ اللَّهُ الْغَنِیُّ وَ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ»
ه) اتمام حجّت و تهدید. وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ ...
3- در تبلیغ، گاهی باید مخاطب را برای شنیدن حساس کرد.
4- تا میتوانید با دست خود انفاق کنید که وارثان کاری نخواهند کرد.
5- آنچه مورد دعوت الهی است، کار خالصانه است.
6- مردم را باید به انفاق و کمک به دیگران دعوت کرد، امّا باید آزادشان گذاشت تا با فکر و انتخاب خود گامی بردارند.
7- کسی که بخل میورزد، گمان میکند مردم را از مال خود محروم کرده، در حالی که خودش را از محبوبیّت و عزّت و قرب الهی محروم کرده است.
1- در تفاسیر میخوانیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در پاسخ کسی که پرسید: آن قوم دیگر که بخل نمیورزند کیانند؟ حضرت دستی به شانه سلمان زدند و فرمودند: منظور، قوم سلمان (مردم ایران) است، سوگند به آن کس که جانم به دست اوست، اگر ایمان به ثریّا بسته باشد، گروهی از فارسیان آن را به چنگ میآورند.
2- در شیوه تربیت باید مراحلی طی شود:
الف) هشدار به مخاطب. «ها أَنْتُمْ»
ب) درخواست و دعوت. تُدْعَوْنَ ...
ج) توجیه و استدلال. «مَنْ یَبْخَلْ فَإِنَّما یَبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ»
د) تکرار و قاطعیّت. «وَ اللَّهُ الْغَنِیُّ وَ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ»
ه) اتمام حجّت و تهدید. وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ ...
3- در تبلیغ، گاهی باید مخاطب را برای شنیدن حساس کرد.
4- تا میتوانید با دست خود انفاق کنید که وارثان کاری نخواهند کرد.
5- آنچه مورد دعوت الهی است، کار خالصانه است.
6- مردم را باید به انفاق و کمک به دیگران دعوت کرد، امّا باید آزادشان گذاشت تا با فکر و انتخاب خود گامی بردارند.
7- کسی که بخل میورزد، گمان میکند مردم را از مال خود محروم کرده، در حالی که خودش را از محبوبیّت و عزّت و قرب الهی محروم کرده است.
۷۵۰
۱۶ مرداد ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.