بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
ج) - مکابت بشری که مبتنی بر ظنّ گمان می باشند، هر از چند گاهی و در کوتاه مدت، تغییر مییابند و تاریخ مصرفشان به سرعت به پایان میرسد؛ اما دین الهی که مبتنی بر علم و حکمت الهی میباشد، هیچ گاه تغییر نمییابد، چنان که دین اسلام، همان دین حضرت ابراهیم و سایر انبیا و رسولان پیشین علیهم السلام میباشد، و فقط برخی از شریعتها -احکام به تناسب مقتضیات زمان، متغیر میشوند.
لذا فرمود: إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ - در حقيقت دين نزد خدا همان اسلام است.(سوره آل عمران بخشی از آیه 19)
د) - دین خدا، مُد لباس و یا تولید صنعتی نیست که اعتبارش به تاریخ تولیدش بستگی داشته باشد و تاریخ مصرفش پس از مدتی به پایان رسد.
ھ) - اگر این جاهلان، فقط برای تاریخ پیدایش، یا بعثت و ظهور یک دین و آیین اعتبار قائل هستند و نه دلایل و براهین عقلی؛ باید بدانند که تاریخ کفر، شرک، عناد و عصیان علیه خداوند متعال، به دلیل جهل و کبر شخصی، به مراتب دیرینهتر از اسلام میباشد و مبدأش خلقت آدم علیه السلام و عصیان ابلیس لعین در برابر امر خدا میباشد. پس چرا هنگام گرایش به کفر، شرک و گناه، نمی گویند: این خیلی قدیمی و مالِ ابلیس و کفار عصر جاهلیت است؟!
ادبیات کفار جدید تغییر یافته، اما چه طرز فکر، منطق و ادعایی دارند که کفار در عصر حضرت نوح علیه السلام و پس از آن نداشتند؟!مادهگرا مادیون؛یادهریون ویا به لفظ امروز، ماتریالیستها، همه یک منطق دارند و همان سخنان کفار در چند هزار سال پیش را با ادبیات و جملهبندیهای متفاوت تکرار میکنند!
نکته:
یک) - خداوند سبحان، کهنه نمیشود و جدید و قدیم ندارد؛ اما خدایان کفار متفاوت و متغیرند.
دو) - معاد کهنه نمیشود و جدید و قدیم ندارد. پس مبدأ و معاد، کهنه و نو، یا مالِ این ملیت یا آن ملیت ندارند.
سه) - انسان نیز به علوم جدید دست مییابد، اما انسان امروز با انسان ده هزار سال قبل، به لحاظ خلقت، عقل، فطرت، و استعدادهای ذاتی و هیچ فرقی ندارند. چنان که جامعه انسانی، به ندرت امثال: افلاطون، ارسطو، فیثاغورت، یا بو علی سینا، ملاصدرا، سعدی، حافظ، مولوی و به خود دیده است.
چهار) - اگر کسی مادهگرا و کافر باشد نیز باید دقت نماید که سابقه وجود ماده و قوانین حاکم بر آن، به خلقت جهان مادی برمی گردد؛ آیا کهنه نشده است؟!
پرسش :
آیا دعوت به توحید و معاد، کهنه شدنی است؟! آیا سوره توحید، کهنه میشود؟!(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
ج) - مکابت بشری که مبتنی بر ظنّ گمان می باشند، هر از چند گاهی و در کوتاه مدت، تغییر مییابند و تاریخ مصرفشان به سرعت به پایان میرسد؛ اما دین الهی که مبتنی بر علم و حکمت الهی میباشد، هیچ گاه تغییر نمییابد، چنان که دین اسلام، همان دین حضرت ابراهیم و سایر انبیا و رسولان پیشین علیهم السلام میباشد، و فقط برخی از شریعتها -احکام به تناسب مقتضیات زمان، متغیر میشوند.
لذا فرمود: إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ - در حقيقت دين نزد خدا همان اسلام است.(سوره آل عمران بخشی از آیه 19)
د) - دین خدا، مُد لباس و یا تولید صنعتی نیست که اعتبارش به تاریخ تولیدش بستگی داشته باشد و تاریخ مصرفش پس از مدتی به پایان رسد.
ھ) - اگر این جاهلان، فقط برای تاریخ پیدایش، یا بعثت و ظهور یک دین و آیین اعتبار قائل هستند و نه دلایل و براهین عقلی؛ باید بدانند که تاریخ کفر، شرک، عناد و عصیان علیه خداوند متعال، به دلیل جهل و کبر شخصی، به مراتب دیرینهتر از اسلام میباشد و مبدأش خلقت آدم علیه السلام و عصیان ابلیس لعین در برابر امر خدا میباشد. پس چرا هنگام گرایش به کفر، شرک و گناه، نمی گویند: این خیلی قدیمی و مالِ ابلیس و کفار عصر جاهلیت است؟!
ادبیات کفار جدید تغییر یافته، اما چه طرز فکر، منطق و ادعایی دارند که کفار در عصر حضرت نوح علیه السلام و پس از آن نداشتند؟!مادهگرا مادیون؛یادهریون ویا به لفظ امروز، ماتریالیستها، همه یک منطق دارند و همان سخنان کفار در چند هزار سال پیش را با ادبیات و جملهبندیهای متفاوت تکرار میکنند!
نکته:
یک) - خداوند سبحان، کهنه نمیشود و جدید و قدیم ندارد؛ اما خدایان کفار متفاوت و متغیرند.
دو) - معاد کهنه نمیشود و جدید و قدیم ندارد. پس مبدأ و معاد، کهنه و نو، یا مالِ این ملیت یا آن ملیت ندارند.
سه) - انسان نیز به علوم جدید دست مییابد، اما انسان امروز با انسان ده هزار سال قبل، به لحاظ خلقت، عقل، فطرت، و استعدادهای ذاتی و هیچ فرقی ندارند. چنان که جامعه انسانی، به ندرت امثال: افلاطون، ارسطو، فیثاغورت، یا بو علی سینا، ملاصدرا، سعدی، حافظ، مولوی و به خود دیده است.
چهار) - اگر کسی مادهگرا و کافر باشد نیز باید دقت نماید که سابقه وجود ماده و قوانین حاکم بر آن، به خلقت جهان مادی برمی گردد؛ آیا کهنه نشده است؟!
پرسش :
آیا دعوت به توحید و معاد، کهنه شدنی است؟! آیا سوره توحید، کهنه میشود؟!(ادامه دارد...)
۹۵۲
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.