طرفی که باطن را هم قدر ظاهر بداند ایمان عقلی دارم نفاق اس
طرفی که باطن را هم قدر ظاهر بداند ایمان عقلی دارم نفاق است و رفتن بین حق و باطل است و اینان مخالف اند که نگاهشان منافع است و منافع را حق می دانند نه نگاهشان حق باشد و صداقتشان براساس منافع است و دروغ براساس حق بهتر از صداقت براساس منافع است ، زندگی باید براساس حیات باشد. همه ، محدود به ملیت و قوم و نژاد و رنگ و . . . نیست و قرار نیست همه برنده باشند قرار است حق برنده باشد حق سوبژه نیست حق ابژه است و عقل یکی است و صورت های عقل بسیار است. چه بسا مسائلی که بشر خودش را برای آن جان داده اما بیهوده محض بوده است و تا خدا هست مطلق هم است و قرار نبوده هرچیزی حتی مطلق از سر نسبی باشد. و افراد جدا از فکر است و افراد با هرموقعیتی و شرایطی برابر اند (مسلمان فرقی با غیر مسلمان آزاده ندارد) اما یک فکر (اسلام) بر دیگر افکار برتری دارد. وقتی حساب حق را می گویی با تو می جنگند و وقتی حساب باطل بگویی تشویقت می کنند بیشتر بگویی آیا جزء این است که اینان دنبال منافع اند ؟
۲.۲k
۲۸ تیر ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.