به چشمانت حیا و عفت را بیاموز تا خدا خریدارت شود.
به چشمانت حیا و عفت را بیاموز تا خدا خریدارت شود.
قوله تعالی : فمن یعمل مثقال ذرة خیراً یره
و من یعمل مثقال ذرة شراً یره (زلزال 7و8)
1_این شریفه از بشارت آمیزترین و همچنین از تلخ ترین تهدیدهاست.
یعنی کوچکترین خیرات نزد خدا محفوظ است و پاداش آن دیده می شود
و از آن سو کوچکترین شرور نزد خدا ثبت است و جزای آن دیده می شود.
برای آنها که در مسیر صلاح و سعادتند بشارتی بزرگ است که هیچ زحمت کوچک و بزرگی در راه خدا در هیچ خلوت و جلوتی از قلم نمی افتد و برای آنها که در دسته بدکاران هستند یا با وجود ایمان در دایره اعمال می لغزند یا ساده انگاری می کنند در نهایت تهدید و انذار است که هرگز هیچ عملی از قلم نمی افتد و باید اثر آن در زندگی شخصی و جمعی و روز حساب شخص دیده شود.
2_سابقا گفتیم در زمانه ای هستیم که سرشار از پمپاژ غفلت است. بطور مثال امروزه انتشار تصاویر بدون پوشش اسلامی بسیار رایج شده است. تصاویر زنان با لباس تنگ، با رنگ های تیز و گاهی شهوت آلود، با موهای بسیار وسوسه کننده در فضای مجازی و.. به سادگی منتشر می شود. گاهی یک کاربر به آسانی دهها و صدها تصویر بدون پوشش اسلامی را در صفحه خود منتشر یا بازنشر می کند و غفلت یا خستگی یا دلسردی یا وارونگی نگاه خیلی از مسئولان فرهنگی و قضایی و دولتی در جلوگیری ازین مطالب ما را به غفلتی بزرگ مبتلا ساخته که گویی این چیزها نزد خداوند هم عادی و طبیعی است. اما خیر همان خدایی که در قرن های گذشته کثرت باطل او را به عقب نشینی از مرزهای های حق و باطل وادار نساخت و بسیاری از اقوام سابق به هلاکت رسیدند و بخش بسیار اندکی از ایشان به سعادت دنیا و آخرت رسیدند همان خدا امتحانات و همان نظارت و حفاظت خود را در در خصوص اعمال بندگان در قبال ما نیز دارد و حجت او بر اقوام بعدی تمام تر است چون عاقل تر و با تجربه تر بوده اند.
3_پس کثرت و عادی شدن گناه دلیلی نزد خدا نخواهد بود. ضمنا خداوند در حساب و کتاب ، رسانه ها و صدا و سیمان با آن رئیس خم شده در مقابل فتنه گرها را میزان و ملاک حق و باطل قرار نخواهد داد و ملاک حق و باطل رساله مراجع عظام و علمای دین و نظرات رهبر معظم است. ملاک حق و باطل آیات قرآن و کلمات رسول اکرم(ص) و روایات ماثوره اهل بیت(ع) است. نه آنچه جامعه در هر انحراف کم و زیادی که در هر قرنی از قرون به آن مبتلا می شود و به میل افراد و در تاثر از جریان های مختلف، مرزهای حق و باطل را جابجا یا کم و زیاد می کند. لذا در زیارت امیرالمومنین(ع) می خوانیم، السلام علیک یا میزان الاعمال، میزان حق و باطل رفتار و گفتار اهل بیت است که مسلمین را به حفظ پوشش اسلامی در حیطه شخصی و جمعی خود دستور داده اند.
4_پس آیا حکومت در خطاست؟ 1_تمام جزئیات حکومت مورد تایید مراجع و حتی رهبری نیست. 2_گاهی مصلحت بزرگان اصل حفظ حکومت است تا بعدا شرایط برای دستورات فرعی بیشتری از شرع فراهم شود. همان گونه که امام خمینی به آقای مصباح فرمودند بعد از انقلاب تازه بویی و نسیمی از از اسلام وزیده است و تا تحقق همه فرامین فاصله زیاد است. پس مصلحت و حساب حکومت اسلامی با حساب و کتاب اعمال شخص ما نزد خداوند متفاوت است و از ما آنچه در پرونده ما ثبت است سوال می کنند نه آنچه از اختیار ما خارج بوده و هر مسئولی در هر رده ای باید حساب خودش را در دنیا و آخرت پس بدهد. 3_ انتصاب مستقیم رئیس یک مجموعه دلیل بر اطلاع و رضایت کامل ما به زیر مجموعه نیست اما رافع مسئولیت شرعی و قانونی افراد زیر مجموعه هم نیست ولو فرصت و امکان برخورد قانونی و شرعی با همه متخلفین فراهم نباشد. 4_جامعه متدینین هم خود باید به ظواهر شرع ملتزم باشد و هم از تمام ارکان جامعه اجرای فرامین شرع را مطالبه کند و همین تاثیر زیادی در اصلاح جامعه دارد و افراد و حکومت تضامنا وظیفه اجرای شرع در تمام مراتب خود را دارند که کوتاهی یکی رافع مسئولیت دیگری نیست و همه در دایره یعمل مثقال خیر و شر هستیم. 5_گاهی رویه غلطی رایج می شود یا مسئول رده بالایی رویه غلطی را نهادینه می کند از جمله بلا مانع دانستن انتشار تصاویر زن اجنبیه در فیلم ها و سریال ها و.. در حالی که این اجازه محدود و موقت و کوتاه و اکل میته یعنی ای مومنین اگر در بلاد غیر اسلامی به ناچار با زنان غریبه و اجنبی مواجه شدید خود را معذب نکنید و در حد ضرورت و بدون شهوت به چهره ایشان نگاه کنید و امور تجاری و ضروری خود را پیش ببرید نه این که در کشور اسلامی خود ساعتها و ساعتها پای تصاویر و فیلمهای زنان اجنبیه ولو از صدا و سیمان جمهوری اسلامی بنشینید و بگویید ما تکلیف شرعی نداریم و این امور عادی است! خیر ما و شما مسئولیم که بدون ضرورت نگاه نکنیم و اعتراض خود را هم به متولیان امر برسانیم که این اشاعه پوشش های ضد اسلامی است و خلاف سیاستهای ف
قوله تعالی : فمن یعمل مثقال ذرة خیراً یره
و من یعمل مثقال ذرة شراً یره (زلزال 7و8)
1_این شریفه از بشارت آمیزترین و همچنین از تلخ ترین تهدیدهاست.
یعنی کوچکترین خیرات نزد خدا محفوظ است و پاداش آن دیده می شود
و از آن سو کوچکترین شرور نزد خدا ثبت است و جزای آن دیده می شود.
برای آنها که در مسیر صلاح و سعادتند بشارتی بزرگ است که هیچ زحمت کوچک و بزرگی در راه خدا در هیچ خلوت و جلوتی از قلم نمی افتد و برای آنها که در دسته بدکاران هستند یا با وجود ایمان در دایره اعمال می لغزند یا ساده انگاری می کنند در نهایت تهدید و انذار است که هرگز هیچ عملی از قلم نمی افتد و باید اثر آن در زندگی شخصی و جمعی و روز حساب شخص دیده شود.
2_سابقا گفتیم در زمانه ای هستیم که سرشار از پمپاژ غفلت است. بطور مثال امروزه انتشار تصاویر بدون پوشش اسلامی بسیار رایج شده است. تصاویر زنان با لباس تنگ، با رنگ های تیز و گاهی شهوت آلود، با موهای بسیار وسوسه کننده در فضای مجازی و.. به سادگی منتشر می شود. گاهی یک کاربر به آسانی دهها و صدها تصویر بدون پوشش اسلامی را در صفحه خود منتشر یا بازنشر می کند و غفلت یا خستگی یا دلسردی یا وارونگی نگاه خیلی از مسئولان فرهنگی و قضایی و دولتی در جلوگیری ازین مطالب ما را به غفلتی بزرگ مبتلا ساخته که گویی این چیزها نزد خداوند هم عادی و طبیعی است. اما خیر همان خدایی که در قرن های گذشته کثرت باطل او را به عقب نشینی از مرزهای های حق و باطل وادار نساخت و بسیاری از اقوام سابق به هلاکت رسیدند و بخش بسیار اندکی از ایشان به سعادت دنیا و آخرت رسیدند همان خدا امتحانات و همان نظارت و حفاظت خود را در در خصوص اعمال بندگان در قبال ما نیز دارد و حجت او بر اقوام بعدی تمام تر است چون عاقل تر و با تجربه تر بوده اند.
3_پس کثرت و عادی شدن گناه دلیلی نزد خدا نخواهد بود. ضمنا خداوند در حساب و کتاب ، رسانه ها و صدا و سیمان با آن رئیس خم شده در مقابل فتنه گرها را میزان و ملاک حق و باطل قرار نخواهد داد و ملاک حق و باطل رساله مراجع عظام و علمای دین و نظرات رهبر معظم است. ملاک حق و باطل آیات قرآن و کلمات رسول اکرم(ص) و روایات ماثوره اهل بیت(ع) است. نه آنچه جامعه در هر انحراف کم و زیادی که در هر قرنی از قرون به آن مبتلا می شود و به میل افراد و در تاثر از جریان های مختلف، مرزهای حق و باطل را جابجا یا کم و زیاد می کند. لذا در زیارت امیرالمومنین(ع) می خوانیم، السلام علیک یا میزان الاعمال، میزان حق و باطل رفتار و گفتار اهل بیت است که مسلمین را به حفظ پوشش اسلامی در حیطه شخصی و جمعی خود دستور داده اند.
4_پس آیا حکومت در خطاست؟ 1_تمام جزئیات حکومت مورد تایید مراجع و حتی رهبری نیست. 2_گاهی مصلحت بزرگان اصل حفظ حکومت است تا بعدا شرایط برای دستورات فرعی بیشتری از شرع فراهم شود. همان گونه که امام خمینی به آقای مصباح فرمودند بعد از انقلاب تازه بویی و نسیمی از از اسلام وزیده است و تا تحقق همه فرامین فاصله زیاد است. پس مصلحت و حساب حکومت اسلامی با حساب و کتاب اعمال شخص ما نزد خداوند متفاوت است و از ما آنچه در پرونده ما ثبت است سوال می کنند نه آنچه از اختیار ما خارج بوده و هر مسئولی در هر رده ای باید حساب خودش را در دنیا و آخرت پس بدهد. 3_ انتصاب مستقیم رئیس یک مجموعه دلیل بر اطلاع و رضایت کامل ما به زیر مجموعه نیست اما رافع مسئولیت شرعی و قانونی افراد زیر مجموعه هم نیست ولو فرصت و امکان برخورد قانونی و شرعی با همه متخلفین فراهم نباشد. 4_جامعه متدینین هم خود باید به ظواهر شرع ملتزم باشد و هم از تمام ارکان جامعه اجرای فرامین شرع را مطالبه کند و همین تاثیر زیادی در اصلاح جامعه دارد و افراد و حکومت تضامنا وظیفه اجرای شرع در تمام مراتب خود را دارند که کوتاهی یکی رافع مسئولیت دیگری نیست و همه در دایره یعمل مثقال خیر و شر هستیم. 5_گاهی رویه غلطی رایج می شود یا مسئول رده بالایی رویه غلطی را نهادینه می کند از جمله بلا مانع دانستن انتشار تصاویر زن اجنبیه در فیلم ها و سریال ها و.. در حالی که این اجازه محدود و موقت و کوتاه و اکل میته یعنی ای مومنین اگر در بلاد غیر اسلامی به ناچار با زنان غریبه و اجنبی مواجه شدید خود را معذب نکنید و در حد ضرورت و بدون شهوت به چهره ایشان نگاه کنید و امور تجاری و ضروری خود را پیش ببرید نه این که در کشور اسلامی خود ساعتها و ساعتها پای تصاویر و فیلمهای زنان اجنبیه ولو از صدا و سیمان جمهوری اسلامی بنشینید و بگویید ما تکلیف شرعی نداریم و این امور عادی است! خیر ما و شما مسئولیم که بدون ضرورت نگاه نکنیم و اعتراض خود را هم به متولیان امر برسانیم که این اشاعه پوشش های ضد اسلامی است و خلاف سیاستهای ف
۱۲.۴k
۱۷ مهر ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.