ﺟﺎﻥ ﻫﺮﮐﯽ ﺭﻭ ﺩﻭﺱ ﺩﺍﺭﯾﻦ ﺍﯾﻨﻮ ﺑﺨﻮﻧﯿﻦ
ﺟﺎﻥ ﻫﺮﮐﯽ ﺭﻭ ﺩﻭﺱ ﺩﺍﺭﯾﻦ ﺍﯾﻨﻮ ﺑﺨﻮﻧﯿﻦ
ﺁﯾﻪ ﺩﻭﯾﺴﺖ ﻭ ﺷﺼﺖ ﻭ ﻫﺸﺖ ﺳﻮﺭﻩ ﺑﻘﺮﻩ
ﺍﻟﺶَّﻴْﻄﺎﻥُ ﻳَﻌِﺪُﻛُﻢُ ﺍﻟْﻔَﻘْﺮَ ﻭَ ﻳَﺄْﻣُﺮُﻛُﻢْ ﺑِﺎﻟْﻔَﺤْﺸﺎﺀِ ﻭَ ﺍﻟﻞَّﻪُ ﻳَﻌِﺪُﻛُﻢْ ﻣَﻐْﻔِﺮَﺓً ﻣِﻨْﻪُ ﻭَ ﻓَﻀْﻼً ﻭَ ﺍﻟﻞَّﻪُ ﻭﺍﺳِﻊٌ ﻋَﻠِﻴﻢٌ (۲۶۸)
ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺗﺮﺱ ﻭ ﺑﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﮑﺎﺭﻫﺎﯼ ﺯﺷﺖ ﻭ ﺑﺨﯿﻠﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ(ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻏﺒﺖ ﺑﺨﯿﺮ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﻥ)ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺑﯽ ﻣﻨﺘﻬﺎﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺍﻣﻮﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ
ﺩﺭ ﺗﻔﺴﯿﺮ "ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ" ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ: ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺩﻭ ﭼﯿﺰ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﭼﯿﺰ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﯼ ﺷﯿﻄﺎﻥ . ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﯾﮑﯽ (ﺁﻣﺮﺯﺵ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ) ﺩﯾﮕﺮﯼ(ﻭﺳﻌﺖ ﻭ ﻓﺰﻭﻧﯽ ﺍﻣﻮﺍﻝ)ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﯾﮑﯽ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺗﻬﯿﺪﺳﺘﯽ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻓﺤﺸﺎﺀ ﺍﺳﺖ
ﺟﺎﻟﺒﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﯿﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ:ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺨﺘﯽ ﻭ ﺗﻨﮕﺪﺳﺘﯽ ﺍﻓﺘﺎﺩﯾﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯼ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮐﻨﯿﺪ (ﺍﻧﻔﺎﻕ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺗﻬﯿﺪﺳﺘﯽ ﻧﺠﺎﺕ ﯾﺎﺑﯿﺪ)
ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺁﯾﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ :( ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺎﺩﺭ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎ ﻭ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ) ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﻮﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻭﺳﯿﻊ ﻭ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﯽ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺧﻮﯾﺶ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ,ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺍﻭ ﺩﻟﮕﺮﻡ ﺑﻮﺩ ﻧﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﺷﯿﻄﺎﻥ "ﻓﺮﯾﺒﮑﺎﺭ" ﻭ"ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ" ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﺸﺎﻧﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ,ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺍﻭ ﺟﺰ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﻭ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺑﻪ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ
ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻧﻤﻮﻧﻪ
ﺻﻔﺤﻪ ﺳﯿﺼﺪ ﻭ ﺳﯽ ﻭ ﻫﺸﺖ ﻭ ﺳﯿﺼﺪ ﻭ ﺳﯽ ﻭ ﻧﻪ
ﻣﻌﻨﯽ ﺁﯾﻪ ﯼ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺩﻭ ﻭ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﻪ ﺳﻮﺭﻩ ﯼ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ
ﻭ ﭼﻮﻥ ﺣﮑﻢ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺑــــــــﭙﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺩﻭﺯﺥ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺣﺎﻝ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﮑﻮﻫﺶ ﻭ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﮐﺎﻓﺮﺍﻥ ﮔﻮﯾﺪ ﺧﺪﺍ ﺑﺸﻤﺎ ﺑﺤﻖ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﯽ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻣﻦ ﺑﺨﻼﻑ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻭ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ (ﺑﺮﺍﯼ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺩﺭﻭﻍ ﺧﻮﺩ) ﻫﯿﭻ ﺣﺠﺖ ﻭ ﺩﻟﯿﻞ ﻗﺎﻃﻌﯽ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻡ (ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺩﺭﻭﻏﯽ ﻓﺮﯾﻔﺘﻢ)ﭘﺲ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺑﻠﻬﺎﻥ ﮐﻪ ﺳﺨﻦ ﺑﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺮﺍ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﯿﺪ ﻣﺮﺍ ﻣﻼﻣﺖ ﻣﮑﻨﯿﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﻧﻔﺲ ﭘﺮ ﻃﻤﻊ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻼﻣﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﯾﺎﺩﺭﺱ ﻣﻦ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺭﺱ ﺷﻤﺎ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺍﻏﻮﺍﯼ ﻣﻦ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩﯾﺪ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﻧﯿﺴﺘﻢ,ﺁﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺳﺘﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎﮐﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ//ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺨﺪﺍ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﺩﺭﺧﺘﺎﻧﺶ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭﯾﺴﺖ ﻭ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻔﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺗﺤﯿﺖ ﻭ ﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﺨﻠﺪﻧﺪ
ﺩﺭ ﺁﯾﻪ ﺷﺎﻧﺰﺩﻩ ﻭ ﻫﻔﺪﻩ ﺳﻮﺭﻩ ﯼ ﺣﺸﺮ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻣﻌﻨﺎﯾﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ
ﺁﯾﻪ ﺩﻭﯾﺴﺖ ﻭ ﺷﺼﺖ ﻭ ﻫﺸﺖ ﺳﻮﺭﻩ ﺑﻘﺮﻩ
ﺍﻟﺶَّﻴْﻄﺎﻥُ ﻳَﻌِﺪُﻛُﻢُ ﺍﻟْﻔَﻘْﺮَ ﻭَ ﻳَﺄْﻣُﺮُﻛُﻢْ ﺑِﺎﻟْﻔَﺤْﺸﺎﺀِ ﻭَ ﺍﻟﻞَّﻪُ ﻳَﻌِﺪُﻛُﻢْ ﻣَﻐْﻔِﺮَﺓً ﻣِﻨْﻪُ ﻭَ ﻓَﻀْﻼً ﻭَ ﺍﻟﻞَّﻪُ ﻭﺍﺳِﻊٌ ﻋَﻠِﻴﻢٌ (۲۶۸)
ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺗﺮﺱ ﻭ ﺑﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﮑﺎﺭﻫﺎﯼ ﺯﺷﺖ ﻭ ﺑﺨﯿﻠﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ(ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻏﺒﺖ ﺑﺨﯿﺮ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﻥ)ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺑﯽ ﻣﻨﺘﻬﺎﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺍﻣﻮﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ
ﺩﺭ ﺗﻔﺴﯿﺮ "ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ" ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ: ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺩﻭ ﭼﯿﺰ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﭼﯿﺰ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﯼ ﺷﯿﻄﺎﻥ . ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﯾﮑﯽ (ﺁﻣﺮﺯﺵ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ) ﺩﯾﮕﺮﯼ(ﻭﺳﻌﺖ ﻭ ﻓﺰﻭﻧﯽ ﺍﻣﻮﺍﻝ)ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﯾﮑﯽ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺗﻬﯿﺪﺳﺘﯽ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻓﺤﺸﺎﺀ ﺍﺳﺖ
ﺟﺎﻟﺒﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﯿﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ:ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺨﺘﯽ ﻭ ﺗﻨﮕﺪﺳﺘﯽ ﺍﻓﺘﺎﺩﯾﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯼ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮐﻨﯿﺪ (ﺍﻧﻔﺎﻕ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺗﻬﯿﺪﺳﺘﯽ ﻧﺠﺎﺕ ﯾﺎﺑﯿﺪ)
ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺁﯾﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ :( ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺎﺩﺭ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎ ﻭ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ) ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﻮﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻭﺳﯿﻊ ﻭ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﯽ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺧﻮﯾﺶ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ,ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺍﻭ ﺩﻟﮕﺮﻡ ﺑﻮﺩ ﻧﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﺷﯿﻄﺎﻥ "ﻓﺮﯾﺒﮑﺎﺭ" ﻭ"ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ" ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﺸﺎﻧﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ,ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺍﻭ ﺟﺰ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﻭ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺑﻪ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ
ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻧﻤﻮﻧﻪ
ﺻﻔﺤﻪ ﺳﯿﺼﺪ ﻭ ﺳﯽ ﻭ ﻫﺸﺖ ﻭ ﺳﯿﺼﺪ ﻭ ﺳﯽ ﻭ ﻧﻪ
ﻣﻌﻨﯽ ﺁﯾﻪ ﯼ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺩﻭ ﻭ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﻪ ﺳﻮﺭﻩ ﯼ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ
ﻭ ﭼﻮﻥ ﺣﮑﻢ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺑــــــــﭙﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺩﻭﺯﺥ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺣﺎﻝ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﮑﻮﻫﺶ ﻭ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﮐﺎﻓﺮﺍﻥ ﮔﻮﯾﺪ ﺧﺪﺍ ﺑﺸﻤﺎ ﺑﺤﻖ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﯽ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻣﻦ ﺑﺨﻼﻑ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻭ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ (ﺑﺮﺍﯼ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺩﺭﻭﻍ ﺧﻮﺩ) ﻫﯿﭻ ﺣﺠﺖ ﻭ ﺩﻟﯿﻞ ﻗﺎﻃﻌﯽ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻡ (ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺩﺭﻭﻏﯽ ﻓﺮﯾﻔﺘﻢ)ﭘﺲ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺑﻠﻬﺎﻥ ﮐﻪ ﺳﺨﻦ ﺑﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺮﺍ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﯿﺪ ﻣﺮﺍ ﻣﻼﻣﺖ ﻣﮑﻨﯿﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﻧﻔﺲ ﭘﺮ ﻃﻤﻊ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻼﻣﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﯾﺎﺩﺭﺱ ﻣﻦ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺭﺱ ﺷﻤﺎ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺍﻏﻮﺍﯼ ﻣﻦ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩﯾﺪ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﻧﯿﺴﺘﻢ,ﺁﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺳﺘﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎﮐﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ//ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺨﺪﺍ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﺩﺭﺧﺘﺎﻧﺶ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭﯾﺴﺖ ﻭ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻔﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺗﺤﯿﺖ ﻭ ﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﺨﻠﺪﻧﺪ
ﺩﺭ ﺁﯾﻪ ﺷﺎﻧﺰﺩﻩ ﻭ ﻫﻔﺪﻩ ﺳﻮﺭﻩ ﯼ ﺣﺸﺮ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻣﻌﻨﺎﯾﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ
۱.۲k
۰۵ تیر ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.