رجــــعــــتـــــــ
_ رجــــعــــتـــــــ _
شـــمـــ⑬ــاره
◁◆ اعتبار روایات
آیاتی در قرآن می باشد که دلالت مستقیم بر حجّیت کلام و سنّت پیامبر دارد.
این آیات، یک مطلب لطیف تری را هم در بردارد که در آن، دو نکته وجود دارد:
❂نکته اول: اینکه پیامبر (ص) به میل خود نه سخن خود را می گوید که به خداوند افترا ببندد؛ چون قرآن، کتابی نیست که قابل افترا باشد.[1] و نه سخن دیگری را اضافه می کند، تا بگویند:«إِنَّمَا یُعَلَّمُهُ بَشَر»[2] بلکه هر چه می گوید، وحی است. سخن غیر خدا را نمی گوید.
❂ نکته دوم : آن که نطقش عین وحی است که تجلّی می کند.
⇐〖نظیر وَ مَا رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَ لَاکِنَ اللَّهَ رَمَی〗[3]
این کلام خداست که از زبان رسول الله (ص) شنیده میشود؛
↶ چنانچه طبق این آیه، 【دست خدا است که از آستین پیامبر به در آمده است】از این جهت باید گفت: ⇜ رمی تو، در حقیقت رمی خداست و در این آیات که می فرماید:〖وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الهَوَی إن هُوَ إِلَّا وَحیٌ یُوحَی〗 نطق تو، عین وحی است؛ یعنی هم کلام تو در حقیقت کلام خداست و هم تکلم تو تکلم خداست. «ان هو» یعنی آن نطق نیست «الاّ وحی» نه اینکه آن چه را که تو ای رسول اکرم(ص) نطق میکنی، برابر با وحی است، یا آنچه وحی شده، تو آن را نطق می کنی؛
بلکه مراد آن است که تکلّم تو و نطق تو، همان تکلّم الهی است.
✍ پینوشتها:
[1].(وَ مَاکانَ هَذَا القُرءَانُ أن یُفترَی مِن دُونِ الله)(سوره یونس: 37).
[2].سوره نحل: 103.
[3].سوره انفال: 17.
⛅ ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج به حق حضرت زینب سلام الله علیها ⛅
❤ اللّهُمَّ صَلِّ عَلیَ مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَـجِّـلْ فَرَجَهُم ❤
✍ #رجعت #آخرالزمان #امام_زمان_عج #امام_غریب #انتظار #ظهور #یا_مهدی_ادرکنی #عجل_علی_ظهورک #بسیج_سایبری
شـــمـــ⑬ــاره
◁◆ اعتبار روایات
آیاتی در قرآن می باشد که دلالت مستقیم بر حجّیت کلام و سنّت پیامبر دارد.
این آیات، یک مطلب لطیف تری را هم در بردارد که در آن، دو نکته وجود دارد:
❂نکته اول: اینکه پیامبر (ص) به میل خود نه سخن خود را می گوید که به خداوند افترا ببندد؛ چون قرآن، کتابی نیست که قابل افترا باشد.[1] و نه سخن دیگری را اضافه می کند، تا بگویند:«إِنَّمَا یُعَلَّمُهُ بَشَر»[2] بلکه هر چه می گوید، وحی است. سخن غیر خدا را نمی گوید.
❂ نکته دوم : آن که نطقش عین وحی است که تجلّی می کند.
⇐〖نظیر وَ مَا رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَ لَاکِنَ اللَّهَ رَمَی〗[3]
این کلام خداست که از زبان رسول الله (ص) شنیده میشود؛
↶ چنانچه طبق این آیه، 【دست خدا است که از آستین پیامبر به در آمده است】از این جهت باید گفت: ⇜ رمی تو، در حقیقت رمی خداست و در این آیات که می فرماید:〖وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الهَوَی إن هُوَ إِلَّا وَحیٌ یُوحَی〗 نطق تو، عین وحی است؛ یعنی هم کلام تو در حقیقت کلام خداست و هم تکلم تو تکلم خداست. «ان هو» یعنی آن نطق نیست «الاّ وحی» نه اینکه آن چه را که تو ای رسول اکرم(ص) نطق میکنی، برابر با وحی است، یا آنچه وحی شده، تو آن را نطق می کنی؛
بلکه مراد آن است که تکلّم تو و نطق تو، همان تکلّم الهی است.
✍ پینوشتها:
[1].(وَ مَاکانَ هَذَا القُرءَانُ أن یُفترَی مِن دُونِ الله)(سوره یونس: 37).
[2].سوره نحل: 103.
[3].سوره انفال: 17.
⛅ ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج به حق حضرت زینب سلام الله علیها ⛅
❤ اللّهُمَّ صَلِّ عَلیَ مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَـجِّـلْ فَرَجَهُم ❤
✍ #رجعت #آخرالزمان #امام_زمان_عج #امام_غریب #انتظار #ظهور #یا_مهدی_ادرکنی #عجل_علی_ظهورک #بسیج_سایبری
۱.۶k
۲۸ فروردین ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.